תערוכה משותפת לקשישים וילדים

העמותה למען הקשיש ביהוד חרטה על דגלה את שיתוף הפעולה הבין דורי בעיר יהוד – מונסון והתערוכה היום היא פרי עבודתה משותפת של קשת גילאים שלמה מגיל 8 עד 80. אנחנו מציינים היום את סיומו של פרוייקט בן מספר חודשים שגולת הכותרת שלו היא חיזוק הקשר בין הדור הותיק ביהוד לדור הצעיר. שיאו של הפרוייקט הוא הצגת התערוכה – " יהוד עיר ללא תאונות".

בעיר יהוד – מונסון מספר התאונות הנמוך בתוך העיר ברמה ארצית, הודות לפעילות חינוך והסברה של המטה הערוני לבטיחות בדרכים בראשות בני רצאבי, והודות לכמות מעגלי התנועה הרבים בעיר שמצריכים את הנהגים לשמור על מהירות נהיגה סבירה בתוך העיר.

מתוך כך יצאנו לפרויקט "מעגלי תנועה – יוצרים ירוק": פרויקט אומנות בבית ספר "הרצל" ביהוד ומרכז יום לקשיש ביהוד .

פרויקט זה הוא פרי שיתוף פעולה מדהים בין תלמידי בית הספר היסודי הרצל בניהולה של הגברת לילך חוגי והמורות לאומנות איילה יוסף ורויטל תנעמי ובין מחלקת האומנות של מרכז היום לקשיש ביהוד בראשותה של הגברת יהודית שורק והמורה לאומנות נירית בן שלוש.שיתוף פעולה זה הניב תערוכה חדשה ומשמעותית בנושא בטיחות בדרכים. הנושא המשותף בין עשרות היצירות המקוריות, הינו כיכרות, מעגלי תנועה בשמם העברי.

במרכז יום לקשיש אנו שמים דגש רב על חיבור לדור הצעיר, זהו מפגש שמעצים את שני הצדדים. עבור הצעירים זהו מפגש עם הסבא והסבתא בהם הם יכולים לספר להם על העולם העכשווי, מקשיבים לסיפורים ולעצות של המבוגרים, זה גם מלמד אותם שהזקנה לא חייבת להיות מרוחקת ומפחידה וזהו חלק ממעגל החיים. עבור הקשישים זוהי זריקת מרץ ונעורים, האנרגיות הרעננות והחדשות שנכנסות לחייהם מפיחה בהם רוח של תקווה ויצירה.

הפרויקט ארך מספר חודשים בהם קיימנו מפגשים משותפים בין האומנים בני כל הגילאים וכן נוצר מצב שבסטודיו היו ציירים מגיל 8 עד 80 ולהם מכנה משותף אחד- האהבה לציור ולאומנות. הפרויקט חצה את פערי הדורות בין האמנים והאווירה הייתה של יצירה משותפת בה כולם יוצאים נשכרים.

המאבק בתאונות הדרכים היא משימה לאומית של כולנו וצריך לחשוב בכל מיני דרכים יצירתיות בכדי לעלות אותו למודעות היומית של כולנו ובמיוחד במגזרי הילדים והקשישים ששניהם חשופים להיפגע. במהלך העבודה על הפרויקט שולבו הרצאות והסברים בנושא בטיחות בדרכים. מרכז יום לקשיש ביהוד הוא מקום מיוחד מאוד שבו מפתחים פרויקטים שעוסקים בהעצמה אישית של הקשישים בנושאים בהם הם צריכים תמיכה.