תערוכת כיכרות יוצרים ירוק

פרויקט אומנות בית ספר הרצל ומרכז יום לקשיש – 'מעגלי תנועה – יוצרים ירוק'

הקונספט
יהוד הופכת אט אט להיות עיר של כיכרות או בשמם המקצועי מעגלי תנועה, הרעיון המרכזי בהקמתם הוא  מניעת תאונות דרכים על ידי האטת מהירות הרכבים בתוך העיר וערך מוסף של איכות סביבה. הקמת מעגלי התנועה יצרה מספר תופעות מעניינות בתוך המרחב העירוני, איים ירוקים, מעין ריאה ירוקה בתוך מסלולי האספלט השחור. לאורכם של הרחובות הראשים ביהוד כל כמה מאות מטרים, ישנו מעגל שכזה, ובתוכו אי ירוק של צמחיה ופריחה. הדבר יוצר דיאלוג מעניין עם מבני המגורים או העסקים שבסביבה, עם עמודי החשמל והטלפון, עם כבלים וחוטים. לרוב הכיכרות הפכו גם למקום של הנצחת אישי ציבור, סופרים, אנשי הדור הראשון של העיר ואנשי צבא.

היצירה
במחלקת האומנות של מרכז היום לקשיש התחלנו בתהליך של יצירה בהשראת הכיכרות, ראשיתו של התהליך היה בצילום מעגלי התנועה בעיר תוך שימת דגש על שילוב הכיכרות בתוך הנוף האורבני. בשלב השני של תהליך היצירה עובדים מורי האומנות עם הקשישים על התחושות בעקבות הצילומים ומשם כאשר התצלום מודבק על מסגרת בד הציור שלה, הם מחברים את התחושות ומציירים אותם מסביב לתצלום. וכך נוצר דיאלוג בין המציאות הצילומית אל עולם הציור. במסגרת שיתוף הפעולה הבין דורי עם בית הספר היסודי הרצל, אנחנו פועלים ביחד עם מורי האומנות ליצירה משותפת. התלמידים מביאים את זווית הראיה והכישרון שלהם וביחד יוצגו העבודות בתערוכה משותפת. הערך המוסך לתלמידים הוא הגברת המודעות לבטיחות וזהירות  בדרכים, חיבור אל הדור השלישי, אומנות ויצירה,  אקולוגיה ואיכות הסביבה . עבור הקשישים החיבור האומנתי מעורר אותם חזרה לחיים ולהתרגשות.

התערוכה
בתאריך 11/1/2011. נציג את היצירות במרכז' אשכול פיס יהוד' בתערוכה שתשלב בין יצירות הקשישים והילדים שם הם יעמדו למכירה, ההכנסות יועברו כתרומה לקהילה עבור מרכז יום לקשיש.

אורחת הכבוד –ד'ר לאה נס – סגנית השר לאזרחים ותיקים