סיפורי סבתא בהתנדבות

סיפורי סבתא בהתנדבות
יוזמה של קבוצת סטודנטים לתקשורת הקימה את "הסלון של סבתא" בשאיפה לקבץ את מאגר סיפורי סבתא הגדול בישראל

תכירו: "הסלון של סבתא", מקבץ פעילויות הפונות לאוכלוסייה הצעירה במטרה לייצר אינטרקציות מהנות עם קשישים. מאחורי היוזמה שפועלת בשטח עומדת קבוצת סטודנטים לתקשורת

מתי בפעם האחרונה הרמתם טלפון לסבא שלכם? מתי מצאתם זמן לקפוץ לתה עם סבתא, למשחק ברידג' עם סבא, או אפילו לעלות לשיחה קצרה עם השכנים הישישים שגרים מעליכם? כדי לעודד בדיוק את היוזמות האלו הקימה לאחרונה קבוצת סטודנטים לתקשורת את "הסלון של סבתא", בשאיפה לקבץ את מאגר סיפורי סבתא הגדול בישראל.

במסגרת פעילות ה"הסלון של סבתא" יוצר פלטפורמות ופעילויות הפונות אל האוכלוסייה, הצעירה שתכליתן קיום אינטראקציות חיוביות ומהנות עם קשישים. באי הסלון מתבקשים להביא סיפור סבתא משלהם. בין הסיפורים – מתכונים מוצלחים, תרופות מועילות, ואפילו משפטים קצרים ייחודיים אודות סבתא או סבא.

סיפורי הסבתא נאספים במסגרת עמוד ה"סלון של סבתא" בפייסבוק ואף ב"סלון הרחוב" המוקם לעתים קרובות ברחובות הערים הגדולות. מטרתו של "הסלון של סבתא" ומאגר "סיפורי סבתא" הגדול היא להזכיר לכולנו, שאינטראקציה יומיומית עם אדם מבוגר מהסביבה הקרובה, היא פעולה נעימה ואפילו כיפית שיכולה "לעשות את היום" לאנשים שבזכותם אנחנו כאן.

"הסיבה האמיתית שלשמה הוקם הסלון של סבתא היא בעצם לשים קץ לבדידות של הישישים בישראל", מסבירים המארגנים. "אנחנו בעצם יורים לעצמנו ברגל בכל הקשור לנכס הכי גדול שיש לנו כחברה. אלו אנשים שאנחנו חייבים להם כל כך הרבה, אנחנו חיים בתקופה שהכל משתנה בה ודווקא הקשר היחיד שנשאר לנו מהעבר – מאותם זמנים שנחשבים טובים יותר – הולך ומתמסמס".

הכי כיף אצל סבתא"התחלנו עם הסלון ברחוב ככה שיצא לנו לקבל תגובות של אנשים במקום וראינו שיש לזה ביקוש", מסבירה "הרבה אנשים מחכים לתקשורת הזאת, לאינטרקציה עם אנשים מבוגרים וקצת לא מעיזים, קצת חוששים
או קצת מרגישים שזה לפעמים עול וזה מה שהיינו רוצים לשנות זה מה שרצינו להזכיר לקהל בישראל, שהכי כיף אצל סבתא אני חושבת שהנוער היום לא מרוויח מהחוויה עם המבוגרים והסבים שלהם".

"זו הבעיה היחידה שהציבור כחברה אחראי לה, לא המדינה" מסבירה תנה ורהפט, ממקימי הסלון. לדעתם חשוב לשנות תחילה, את יחס הקהל הצעיר במדינה בכל הקשור בהתקשרות עם הציבור המבוגר.

"אינטראקציה עם מבוגרים נתפסת על פי רוב כעוֹל. העדות לכך היא שעל אף ריבוי העמותות הסיוע לקשישים, מספר המתנדבים עדין מצומצם. שיחות עם אנשים מבוגרים נתפסות כצדקה או סיוע שהחברה מחויבת להעניק להם כדי לצאת ידי חובה.

בתוך כך, "הסלון של סבתא" יוצר פלטפורמות ופעילויות הפונות אל האוכלוסייה, הצעירה שתכליתן קיום אינטראקציות חיוביות ומהנות עם קשישים. מטרתו של "הסלון של סבתא" ומאגר "סיפורי סבתא" הגדול היא להזכיר לכולנו, שאינטראקציה יומיומית עם אדם מבוגר מהסביבה הקרובה, היא פעולה נעימה ואפילו כיפית שיכולה "לעשות את היום" לאנשים שבזכותם אנחנו כאן.ynet

• למידע נוסף ביוזמת "והדרת" המועצה הלאומית לקידום מעמד הזקן .

להצטרפות לקבוצה בפיסבוק –
http://www.facebook.com/home.php?sk=group_158439080858595